Poszukujemy wysokiej klasy dzieł sztuki dawnej i współczesnej na aukcje w 2024 roku.
Na naszych licytacjach sprzedajemy zarówno sztukę tradycyjną, jak i współczesną – obrazy olejne, akwarele, pastele, rysunki, rzeźby, obiekty ze szkła i porcelany.
Jeśli zastanawiają się Państwo, jaką wartość ma posiadany przez Państwa przedmiot, wystarczy zgodnie z opisanymi poniżej, trzema prostymi krokami, przesłać do nas zdjęcia i opis. Na podstawie udzielonych informacji, dokonamy bezpłatnej, niezobowiązującej, wstępnej wyceny.
By zgłosić dzieło wystarczy:
1. Przesłać zdjęcia dzieła (lico, odwrocie, sygnatury) na nasz adres mailowy: agra@agraart.pl
2. Załączyć podstawowe informacje (wymiary, pochodzenie i historia obiektu – jeśli są znane).
3. Podać swoje dane kontaktowe (adres mailowy, numer telefonu).
W odpowiedzi otrzymają Państwo naszą propozycję ceny wywoławczej oraz estymację – prognozowaną cenę sprzedaży dzieła na aukcji. Wycena zostanie potwierdzona po oględzinach dzieła przez naszych ekspertów podczas Państwa wizyty w naszej galerii, zaś ostateczna cena sprzedaży będzie ustalona w porozumieniu z Państwem.
W zależności od proponowanego obiektu doradzimy najlepszy sposób jego sprzedaży – na jednej z naszych aukcji stacjonarnych (młotkowych), aukcji internetowych, w galerii online, lub przez private sales – spersonalizowaną ofertę skierowaną do wybranych kolekcjonerów.
Jeśli nie macie Państwo możliwości, aby przesłać do nas ofertę mailem, skontaktujcie się z naszymi ekspertami telefonicznie.
Sprzedaż dzieła sztuki z Agrą-Art
Wbrew pozorom, sprzedaż dzieła sztuki jest usługą dość złożoną. Jednak powierzając nam swoje dzieło, mają Państwo pewność, że nasi pracownicy oraz eksperci zajmą się całym procesem, dbając o dobrą komunikację z Państwem.
Agra-Art proponuje swoim Klientom najniższe prowizje: zarówno w przypadku dzieła sztuki dawnej, jak i współczesnej standardowa stawka wynosi 18% brutto (w tej kwocie zawiera się podatek oraz VAT). W zależności od kilku czynników – wartość obiektu, cena minimalna, sprzedaż kolekcji – jesteśmy otwarci na negocjacje.
Państwo, jako właściciele, nie ponoszą także żadnych innych kosztów związanych z wystawieniem dzieła na aukcji. Wszystkie koszty związane z organizacją aukcji, opracowaniem i wydaniem katalogu, kampanią marketingową oraz logistyką – ponosi dom aukcyjny.
Zachęcamy do przeczytania naszych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Od zgłoszenia obiektu do wypłaty należności (rozwiń)
- Zgłoszenie obiektu – po otrzymaniu od Państwa oferty nasi eksperci dokonują wstępnej oceny i wyceny.
- Ocena, wycena i ustalenie warunków sprzedaży – po ustaleniach mailowych i telefonicznych, spotykamy się z Państwem (w naszej galerii lub u Państwa w domu), by “na żywo” obejrzeć dzieło oraz ustalić ostateczne warunki sprzedaży.
- Podpisanie umowy komisowej – proponujemy Państwu atrakcyjne warunki sprzedaży oraz zwięzłą, przejrzystą umowę komisową.
- Ubezpieczenie i odpowiednie warunki przechowywania – od momentu podpisania umowy komisowej każdy obiekt w naszej galerii jest objęty ubezpieczeniem firmy Lloyd’s.
- Specjalistyczny transport – jeśli dzieło wymaga transportu, a sami nie macie Państwo możliwości, aby w bezpieczny sposób je do nas przywieźć, w uzasadnionych przypadkach nasi przeszkoleni pracownicy odbiorą od Państwa obiekt i ubezpieczonym, bezpiecznym transportem dostarczą do naszej galerii – zarówno w kraju, jak i za granicą.
- Przygotowanie do sprzedaży – aby dzieło osiągnęło na aukcji maksymalną cenę rynkową, musi zostać do sprzedaży odpowiednio przygotowane. Jeśli wymaga konserwacji czy oprawy – zajmują się tym najlepsi specjaliści współpracujący z Agra-Art.
- Opracowanie obiektu – wysoki poziom merytorycznego opracowania oraz edycji – wyróżnia katalogi Agry, które cieszą się na rynku sztuki prestiżem. Opis katalogowy poprzedzony szeroką kwerendą i konsultacjami w gronie ekspertów oraz profesjonalna fotografia – wykonane przez najlepszych specjalistów – zapewniają odpowiednią prezentację dzieła.
[Zobacz nasze katalogi aukcyjne] - Wystawa przedaukcyjna – przed aukcją obiekty są eksponowane w naszej galerii, wyposażonej w bezpieczny dla dzieł sztuki wysokiej klasy sprzęt oświetleniowy, w specjalnie zaprojektowanym wnętrzu, co pozwala na najlepszą prezentację wszystkich ich walorów.
[zobacz nasze wnętrza w 3d]. - Specjalny system oświetleniowy obrazów. Stosujemy wyłącznie wysokiej klasy oświetlenie firmy Erco, oparte na technologii LED o różnej możliwości zmiany barwy i kąta światła. Większość reflektorów na naszych salach ekspozycyjnych ma możliwości kadrujące (oświetla tylko obraz, a nie przestrzeń poza nim), co daje niesamowite wrażenie odbioru dla widza. Używamy też systemu zmiany ekspozycji Dali, który pozwala na definiowanie scenariuszy oświetlenia sali.
[Zobacz zdjęcia z wystawy malarstwa Zdzisława Beksińskiego] - Działania marketingowe – Silna marka Agra-Art przyciąga uwagę mediów: informacje o naszych wydarzeniach, rekordach, wywiady z naszymi ekspertami – często pojawiają się w prasie, radiu i telewizji. Niemniej każda aukcja jest również poprzedzona szeroko zakrojoną kampanią mediową. Informacja o aukcji dociera przede wszystkim zaś do kilku tysięcy Klientów z bazy Agry, wśród których znajdują się wszyscy najznamienitsi w Polsce kolekcjonerzy. Klienci VIP otrzymują także spersonalizowaną ofertę.
- Aukcja – kluczowym wydarzeniem jest aukcja, odbywająca się w siedzibie Agry. Bierze w niej udział średnio kilkaset osób, ponad 85% dzieł z oferty sprzedaje się, znacząca część z nich uzyskuje wielokrotne przebicia.
[zobacz najdrożej sprzedane obrazy] - Sprzedaż – dzięki sprawnej i szybkiej komunikacji pracowników Agry z Klientami kupującymi większość dzieł jest wykupywana w ciągu kilku dni po aukcji.
- Odbiór i transport do Klientów – jeśli nabywca nie ma możliwości, aby zakupiony przedmiot odebrać osobiście, dociera on do niego naszym wyspecjalizowanym, ubezpieczonym transportem.
- Rozliczenie z właścicielem – naszym priorytetem są terminowe rozliczenia z właścicielami, w ustalonych według umowy terminach.
Najważniejsze zasady sprzedaży w Agrze-Art (rozwiń)
O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ
przydatne informacje na temat zasad przyjmowania i sprzedaży dzieł sztuki
w Domu Aukcyjnym Agra-Art (wyciąg z Ogólnych Warunków Umowy Komisu )
- Zobowiązanie Domu Aukcyjnego do sprzedaży Dzieła jest uzależnione od pozytywnej weryfikacji autentyczności Dzieła.
- Wstawiający upoważnia Dom Aukcyjny do wykonania czynności umożliwiających dostęp do Dzieła, w szczególności do wyjęcia z ramy i odsłonięcia odwrocia.
Aby należycie ocenić obiekt musimy mieć możliwość dokładnego zbadania. Czasami po odwrociem można znaleźć stare nalepki, a pod rama może zakrywać podpis lub datę.
- Jeżeli stan fizyczny Dzieła uzasadnia podjęcie dodatkowych czynności związanych z konserwacją lub ekspozycją, Dom Aukcyjny może na zlecenie Wstawiającego zapewnić profesjonalną konserwację Dzieła oraz dobór ramy. Wydatki związane z tymi działaniami podlegają uprzedniej akceptacji przez Wstawiającego.
Dzieła sztuki przechodzą różne koleje losu, często mają mniejsze lub większe uszkodzenia, a czasami są po prostu brudne. Dzięki profesjonalnej konserwacji ich wygląd często zyskuje na atrakcyjności. - W Umowie Komisu ustalamy razem (Wstawiający oraz Dom Aukcyjny) Cenę rezerwową Dzieła i cena ta jest wiążąca dla sprzedaży aukcyjnej.
Cenę ustalamy na podstawie archiwalnych notowań aukcyjnych, uwzględniamy autora, tematykę, rozmiar i inne czynniki takie jak okazjonalne mody, preferencje klientów Domu Aukcyjnego. - Wstawiający wyraża zgodę na odliczenie z należności za sprzedane Dzieło, Prowizji oraz innych przysługujących Domowi Aukcyjnemu wcześniej uzgodnionych kosztów (np uprzednio zaakceptowanych kosztów konserwacji )
- Jeżeli Dzieło nie zostało sprzedane na aukcji, wówczas przechodzi ono do sprzedaży galeryjnej na okres 30 dni od dnia zakończenia aukcji.
Czasami ktoś zapomni o aukcji, nie dodzwoni się lub przeoczy obiekt. Ten okres 30 dni daje szansę na nabycie obiektu w takich przypadkach, jest też okazją dla Domu Aukcyjnego by sprzedać dzieło i odzyskać nakłady poniesione na organizację i promocję aukcji. - Dom Aukcyjny ma prawo do doliczenia do Ceny Sprzedaży dodatkowych opłat (Opłata poaukcyjna, Droit-de-suite, Vat graniczny), obciążających Nabywcę. Dotyczy zarówno sprzedaży na aukcji, jak i w galerii.
- Dom Aukcyjny ma prawo do zmniejszenia Ceny Sprzedaży kosztem swojej Prowizji, jeżeli warunkuje to sprzedaż Dzieła.
- Umowa Komisu nie może zostać rozwiązania w przypadku Dzieła zakwalifikowanego do aukcji aż do upływu 30 dni po jej zakończeniu, jak również w okresie Rezerwacji, chyba że zostanie wniesiona na rzecz Domu Aukcyjnego opłata manipulacyjna w wysokości 10% ustalonej ceny rezerwowej (jeśli jest ona wyższa niż 3000 pln) oraz kosztu zleconych dodatkowych czynności .
Jeżeli obiekt został wystawiony w galerii i został zarezerwowany, Wstawiający nie może go wycofać w okresie rezerwacji, chyba, że wniesie opłatę manipulacyjną. Podobna zasada dotyczy sprzedaży poaukcyjnej – pkt. 6 - Należność za sprzedane Dzieło zostanie wypłacona Wstawiającemu nie później niż w terminie 14 dni od zaksięgowania na rachunku bankowym Domu Aukcyjnego Ceny Sprzedaży.
Ogólne Warunki Umowy Komisu Sprzedaży Dzieł w Domu Aukcyjnym Agra-Art SA mogą być przesłane na życzenie – prosimy o wypełnienie tego formularza.
Dlaczego Agra-Art?
Sprzedaż dzieł sztuki jest usługą wymagającą wysokich kwalifikacji: zarówno głębokiej wiedzy merytorycznej i praktyki, jak i szerokiej sieci kontaktów wśród ekspertów, kolekcjonerów oraz dealerów sztuki. Jako jeden z najstarszych domów aukcyjnych w Polsce dysponujemy największym na polskim rynku sztuki kapitałem wiedzy, doświadczenia oraz zaufania – zarówno Klientów, jak i współpracujących z nami podmiotów.
Prządka Jacka Malczewskiego osiągnęła na aukcji Agra-Art rekordową kwotę 6 mln 720 tys.
Miarą naszych osiągnięć są udokumentowane wyniki aukcyjne: na naszych aukcjach padają głośne rekordy, zaś obecnie sprzedajemy ponad 85% oferty. Wiele z tych obiektów osiąga wielokrotne przebicia.
Najwyższe standardy. Jako renomowany dom aukcyjny, z ponad 30-letnią historią, posiadamy najlepsze doświadczenie w handlu dziełami sztuki. Stawiamy sobie najwyższe wymagania – naszym celem są wyniki sprzedaży, lecz przede wszystkim satysfakcja Klientów – zarówno sprzedających jak i kupujących dzieła za pośrednictwem Agra-Art.
Rzetelność i wiarygodność. Cieszymy się zaufaniem i lojalnością naszych Klientów oraz kontrahentów. Dotrzymujemy staranności w opracowaniu obiektów oraz warunków umowy i terminów.
Doświadczeni eksperci. Nasze gremium eksperckie składa się z historyków sztuki i konserwatorów dzieł sztuki o wieloletnim stażu, pomiędzy którymi są doświadczeni pracownicy Muzeum Narodowego.
Profesjonalna obsługa. Zespół Agry tworzą najlepsi specjaliści, którzy nieustannie pogłębiają swoje kwalifikacje. Niektórzy nasi pracownicy są z nami od początku firmy , a większość – ponad dekadę .
Selekcja oferty: nie ilość lecz jakość. Aby spełnić najwyższe oczekiwania naszych Klientów, starannie selekcjonujemy obiekty do sprzedaży. W ten sposób każde dzieło z naszej oferty jest opracowane z najwyższą starannością oraz odpowiednio przygotowane do sprzedaży, zaś wszyscy właściciele i nabywcy są obsłużeni z należytą dbałością.
Indywidualne podejście. Każde dzieło potrzebuje odpowiedniego sposobu sprzedaży. Wspólnie z Państwem wybierzemy najkorzystniejsze, dopasowane do specyfiki obiektu i Państwa potrzeb rozwiązanie. Jesteśmy dyskretni i zapewniamy komfortowe warunki do spokojnej rozmowy o sprzedaży lub wycenie.
Globalna baza klientów. Działając na rynku od wielu lat, stworzyliśmy bazę klientów pochodzących z wielu regionów świata, zainteresowanych rozmaitymi rodzajami sztuki.
[zobacz nasze archiwum wyników aukcyjnych]
Wykwalifikowany zespół marketingu i PR-u. Każda z organizowanych przez nas aukcji promowana jest w prasie, radiu i mediach społecznościowych. Powiadomienia o wydarzeniach wysyłane są do kilkutysięcznej bazy klientów.